Isnin, 26 Disember 2011

Lelaki memberi bunga untuk?


 
 
Kali saya akan kongsikan sedikit tentang lelaki. Lelaki dan bunga. Selalunya bunga akan dikaitkan dengan perempuan. Tetapi, tanpa lelaki, perempuan tak akan lengkap dengan bunganya. Mari kita lihat kenapa lelaki memberi bunga kepada perempuan.
  1. Hari-hari istimewa, seperti hari ulang tahunnya.
    "Saya hanya memberikan bunga jika si dia benar-benar bererti dalam hidup saya"
  2. Sekadar ingin menyenangkan hatinya sahaja.
    "Perempuan kan suka bila diberikan bunga. Apatah lagi, jika diberikan kejutan."
  3. Memberikan perhatian.
    "Kesibukan membuatkan kami jarang bertemu. Jadi sesekali saya akan mengirimkan bunga untuknya sebagai pengganti kehadiran saya di sampingnya."
  4. Tak ada maksud yang tersirat, bergantung pada 'mood' aje.
    "Lagipun, membazir sahaja membeli bunga ni, dalam beberapa hari sahaja dah layu."
Ha, itulah antara alasan kenapa lelaki memberi bunga kepada perempuan.

Bunga kuning melambangkan lelaki pemberi tersebut ingin memulakan persahabatan dengan seseorang perempuan.
Bunga merah melambangkan lelaki pemberi tersebut sudah jatuh cinta dengan seseorang perempuan.

p/s : hahaha... bagaimana anda pula? beri bunga sebab?

1 ulasan:

Translate This Page