Isnin, 15 Disember 2014

[BERITA] Teater Perempuan Politikus Melayu tampil konsep unik


Sumber : KOSMO - 15 Disember 2014

KUALA LUMPUR - Projek pementasan teater yang bertajuk Perempuan Politikus Melayu (PPM) bakal memberi kepuasan berganda buat penonton yang hadir kerana ia bakal dipersembahkan dengan konsep 'journey theater'.

Pementasan anjuran Jabatan Drama, Pusat Kebudayaan Universiti Malaya (PKUM) itu merupakan adaptasi dari novel karya Faisal Tehrani berkisahkan konflik yang terdapat dalam dunia politik.

Pengarah Artistik PPM, Dr. Rosdeen Suboh berkata, konsep berkenaan digunakan kerana pementasan itu menampilkan 18 adegan yang mempunyai keunikan tersendiri.

"Penonton yang hadir diberi peluang untuk membuat pilihan kerana setiap adegan dipentaskan selama 10 minit di tujuh lokasi berbeza," katanya ketika dihubungi Kosmo! Online di sini, hari ini.

Teater PPM yang merupakan projek pelajar jurusan teater di PKUM itu menggunakan lebih 100 tenaga kerja selain turut mengundang tiga pengarah persembahan hebat iaitu Amar Asyraf Zailuddin, Mardiana Ismail dan Megat Shahrizal.

"Saya mengharapkan ramai penonton yang hadir pada pementasan PPM kerana ia menonjolkan simbol dan mesej yang tersendiri selain konflik politik universal," katanya.

Teater selama dua jam itu akan dipentaskan pada 19 hingga 21 Disember ini di Dewan Tuanku Canselor Universiti Malaya.

Harga tiket PPM ialah RM5 untuk pelajar dan RM10 untuk orang awam.

0 analysis:

Catat Ulasan

Translate This Page