Selasa, 31 Disember 2013

Jangan Kau Injak-Injak Agama Kami!


Assalamualaikum, Salam 1 Blogger dan Salam 1 Ummah Islam.

Semalam, saya dikejutkan dengan satu post dari Instagram rakan saya mengenai akaun @porkymuhammad

Pada permulaan saya abaikan saja post itu. Setelah itu saya terus tidur. Pada keesokan hari (hari ini) saya bangun dari tidur, saya pergi la terjah ke akaun palsu itu. Saya lihat post dia, follower dia semakin meningkat. 



Follower dia sekarang ni semakin meningkat secara mendadak.
Jadi, Saya dengan ini ingin meminta anda semua membuat laporan (report user) mengenai akaun ini. Menjadi tanggungjawab kita sebagai ummat Nabi Muhammad S.A.W. #KamiSayangNabiMuhammadSAW #MuhammadRasulKu #KamiSayangRasulullah Kepada yang pandai hack² tu, bolehlah hack dan tutup akaun durjana yang menghina #Rasulullah ni.

Untuk pengguna smartphone.

1. 
Mula-mula pergi ke menu yang terletak di sebelah atas kanan anda. Lihat gambar.
2. 
Selepas itu, klik 'Report Inappropriate'. Lihat gambar.
3. 
Setelah itu, akan keluar ini sebagai tanda anda telah pun melaporkannya. Lihat gambar.
Untuk tahu lebih lanjut mengenai cara untuk buat laporan, bolehlah itu langkah ini.

1. 
Mula-mula pergi akaun palsu ini, @porkymuhammadSelepas itu, klik sebelah nama akaun tu, (lihat gambar) dan klik Report User.
2. 
Selepas itu, akan keluar paparan ini.
3. 
Anda boleh pilih jenis aduan / laporan yang nak dibuat.
4. 
Bila dah pilih. Klik link biru di bawahnya. (lihat gambar)
5. 
Setelah itu, paparan seperti gambar ini akan keluar. Dari situ, anda boleh cari atau lihat bagaimana nak buat aduan mengenai akaun palsu dan sebagainya.
Setakat itu dulu entry kali ini. Setakat itu, saya mampu mengajar anda. Semoga akaun palsu yang menghina Nabi Muhammad SAW ini ditutup dan dihapuskan serta pengguna akaun ini diambil tindakan yang sewajarnya. mungkin usaha ini akan dipertikaikan oleh orang lain. Tetapi, Allah SWT jua yang mengetahui sebesar mana atau sekecil mana tindakan yang diambil oleh kita.

Sekian dahulu dari saya. Wasalam.

p/s : Hari 31 Disember 2013. Ada perhimpunan itu la, ini lah. Admin mohon anda supaya tidak terlibat dalam mana-mana perhimpunan. Baik perhimpunan gulingkan atau konsert. Baik duduk rumah, bilik dan asrama berdoa atau solat hajat mohon tahun depan menjadi lebih baik dan sebagainya. Paling kurang pun ulangkaji pelajaran. Lulz~

Translate This Page