Isnin, 9 Januari 2012

Part Time di PC Fair Jitra Mall 2012


 
Aku selalu baca blog teman-teman yang sudah bekerja. Ramai yang tulis pengalaman bekerja mereka. Jadi pada kali ini. Aku juga mahu menulis tentang kerja yang aku buat. Kenapa tajuk dia part time bukan full time. Sebabnya, aku ada kerja full time yang sangat hebat. Anda boleh tahu dengan membaca catatan saya yang lepas. Sekarang, saya mahu cerita tentang part time job saya.

Pada 25 Disember 2011 aku pergi la minta kerja dengan sebuah syarikat komputer tempatan di Jitra, Kedah iaitu RnK Jaya Trading. Selepas interview, aku memang dapat. Interview yang paling mudah yang aku jumpa. Tak sampai 15 minit pun. Biasa la, interview part time, bukannya full time.

4 Januari 2012, aku mula bekerja. Dari pukul 10 pagi hingga 11 malam. Tapi tak sampai pukul 11 malam pun. Aku minta agar dapat jaga bahagian install window ke ape ke yang berkaitan dengan laptop ni, tapi apakan daya aku ditempatkan dengan CCTV. Aku kata, tak ape la. Yang perting berkat. Mungkin Allah dah aturkan sesuatu. Dari 5 hingga 8 Januari 2012, aku kerja bahagian CCTV.

Malaslah aku cerita lebih. Yang penting makan sehari dua kali boss belanja. Jimat dah duit rehat. Ok la tu. Hari ini (8 Januari 2012) adalah hari yang meletihkan. Habis fair kena la kemas barang balik. Hampir pukul 1 pagi juga la siap. Penat hilang ketika boss belanja makan. Macam-macam ragam orang aku jumpa. Dari exhibitor hingga la ke orang ramai.

Aku nak cite pun dah tak larat. Esok ada lagi interview kerja dan esok last day kerja dengan RnK Jaya Trading (mungkin la). Aku malas nak minta sambung dengan RnK Jaya Trading sebab, siapa la aku ini kan.
 
Nak pesan sikit kat sini sebab ada la dua tiga orang teman aku yang luka. Jadi pesanannya ialah letakkan air luir ke tempat yang luka.

Mmm... Cukup la dulu sampai di sini. Kita sambung lagi ya nanti...

p/s : letih + penat + gembira + kenyang + tenang + pengalaman baru

1 ulasan:

  1. tapi brg rnk tahan la bang....dua kali dah beli...ram ddr2 kingston rm 90...cepat rosak..beli kt pc depot crossair tahan sampai sekarang..huhu..

    BalasPadam

Translate This Page