Isnin, 15 Ogos 2011

Puasa & Tudung

" abg, azan nak tanye sikit la, tu pon kalau abg pandai la " - ayat provokasi dari mulut adik guwa, nazhan

" mende? " jawab guwa ringkas

"kenape yer, orang tak puase polis tangkap, tapi orang yang tak pakai tudung tak kene tangkap?" - soal beliau

"da polis nak tangkap orang yang tak puase je nak buat macam mane" - balas guwa malas2

"azan pelik la, puase ade dalam quran, pakai tudung pon ade jugak, tp yang tak puase kene tangkap, pakai tudung tak kene tangkap, bodoh jugak polis ni" - sambung beliau lagi yang membahasakan diri sebagai azan

" ntah "

*******

"pastukan, kenape orang yang tak pakai tudung tu puase? "

" laaa, da sebab di nak puase la, kan ke wajib tu " - jawab guwa endah tak endah

"pakai tudung tu hape pulak?sunat muakkad ke?" - lagi soalan dari beliau

"abg cube tanye kat blog abg, kat blog abg kan ade banyak akak2 seksi tak pakai tudung bace, tanye tau, azan nak tau macam mane dorang jawab"

"yelaa, esok abg taip, da la, pegi tutup lampu, tido.esok skola"

******

p/s : Selamat Berpuasa.. Moga mendapat Malam Lailatul Qadr

Translate This Page