Sabtu, 20 Ogos 2011

Sebab perempuan pakai tudung cantik?

Sumber : Kenape perempuan pakai tudung cantik?
  1. sebab dia nak tutup aurat.
  2. sebab dia jage maruah..diri. .dan keluarga.
  3. sebab.. sebab dia cantik.
  4. sebab dia x nak tunjuk kecantikan dia..kecuali pada yang berhak.
  5. sebab dia seorang yg pandai..pandai jaga diri.
  6. sebab dia anak solehah.
  7. sebab dia dengar ckp mak bapak dia.
  8. sebab dia hormati orang lain.
  9. sebab takut apabile dia tak pakai tudung orang tgk dia cantik..dan ade niat yg tak baik.
  10. sebab tak nak diminati ramai lelaki sgt.
  11. sebab tak nak menyusahkan orang lain.
  12. sebab dapat pahala.
  13. sebab dapat menghindari maksiat..InsyaAllah.            
  14. sebab supaya dpt menjadi contoh pada perempuan lain.
  15. sebab supaya lelaki yg beriman je yg suker dia.
  16. sebab mendengar suruhan Nabi.
  17. sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya.. jadi dia tak nak sewenang2nya menunjuk kpd lelaki..kerana jika dia menunjuk maknanya dia dah tak bernilai kerana mahkota dia telah dilhat oleh semua lelaki (kecuali keluarga)
  18. sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki.
  19. sebab patuh pada suami.
  20. sebab plg penting..dia orang islam.
  21. sebab dalam Al-Quran suruh dia pakai tudung, kalau orang Islam tp tak berpegang pd Al- Quran, nak berpegang pd ape lg?
  22. pasal korang mmg cantik laa kalau pakai tudung..orang lelaki mmg suka org pompuan yg pakai tudung...aku tahu sebab aku lelaki.
  23. pasai diorang tahu kalau tak pakai tudung diorang akan "syok sendiri" yang diorang tu lawa...rugi laa kalau camtu...pakailaa tudung wahai muslimah Islam..serius ni.
  24. pasai dia tak moo orang lelaki suka kat dia pasal nafsu semata2....mesti nak kat dia pasal agama dan akalnya yg baik.
p/s : Sekadar berkongsi.

Translate This Page