Ahad, 13 Oktober 2013

Kekadang Aku Rasa Terkilan

Hmmm... Dengar tentang tajuk tu, pasti korang semua akan tetanya apa yg membuat aku terkilan. Tapi sebelum aku ceritakan tntng apa hal nya, aku terangkn dulu maksud 'Terkilan'. Mksudnya ini.
Terkilan adalah :
"Berasa kesal atau berasa tidak senang hati kerana hajat (keinginan dsb) tidak tercapai." (Kamus Pelajar Edisi Kedua)
"1. terasa tidak senang hati, tersinggung perasaan: sahabat-sahabatnya ~ dgn kelakuannya yg bongkak sekarang; 2. berasa agak kesal atau tidak senang (kerana belum tercapai hajat, keinginan, dsb), terke­lindan, terbuku: aku makan di kedai terasa ~ kalau barang makanan itu tidak dibawa pulang; dia tidak puas dgn nama Ahmad, dia sudah ~ hendak menjadi Haji Ahmad." (Kamus Dewan Edisi Keempat)
Ok. dh fahamkan apa itu terkilan. Skrg meh kita baca apa yg mmbuat aq terkilan.
  1. Aku minat sangat dengan multimedia, tapi aku hanya dapat kos "Seni Persembahan (Drama)" walaupun x belajar drama. *aku rasa kena tukar jd mcm ni 'Seni Persembahan (Teater)'.
  2. Duit yg dikumpul utk beli laptop semula pasti akan digunakan utk bayar keberengsetan yg menimpa. Cth : Bil telekomunikasi yg xpernah aku guna. Bayar kos2 lain.
  3. Bila aku dah rancang nak pergi mana2 tempat dan aku dah kata dan beritahu nak guna kenderaan tu, tapi ada sj yg guna kenderaan tersebut sehingga perancangan aku itu hancur.
  4. Aku terpaksa pergi ke sesuatu kursus atau majlis yg sia2 atau tak memberi faedah langsung kepada aku tp hanya memberi faedah kepada pihak lain. *Pengajar perlu dengar juga rintihan pelajar, bukan ikut apa saja kemahuannya.
  5. Byk lg lah!!!
Ye! Mmg aku tahu 'Kita hanya merancang, tapi DIA yg tentukan'. 'Kita perlu bersyukur dengan apa yang ita ada sebab ada lagi orang yg kurang bernasib baik seperti kita'. 'Setiap yang berlaku ada hikmahnya'.
Tapi sampai bila? Dah saban tahun aku bersabar. Aku hanya menurut apa yg ditakdirkn. Aku dh tak ada tempat nk mengadu. No body want to here it. No one. But only DIA.

Aku dah penat dengan semua ni. Aku dah tak larat untuk harungi semua ini. Andai takdirku seperti ini selamanya, biarlah aku menjadi gila selamanya.

Translate This Page