Ahad, 2 November 2008

Bahasa Urdu




Terdapat pelbagai bahasa di dalam dunia ini. Antaranya ialah Bahasa Melayu, Inggeris, Mandarin, Arab, Urdu dan sebagainya.Di sini saya berikan beberapa makna Bahasa Urdu atau dikenali dengan Bahasa Hindustan.


Urdu
Melayu
Dekho dekho na
Lihatlah kamu
Chup
Diam
Dhosti
Kawan/Sahabat/Teman
Mujse dhosti karoge?
Sudikah kamu menjadi kawanku?
Pardesia
Kekasih pengembaraanku
Kaho na pyaar hai
Katakanlah kamu mencintaiku
Soni
Si jelitawan
Ajja mahive
Marilah ke pangkuanku
Dil se
Kekasihku
Janelo
Kenali saya
Manelo
Terimalah saya
Kal ho naa ho
Entah esok ada atau tidak
Usehateko
Peganglah tangannya
Jani vokesi hoo gi rey
Saya membayangkan rupanya
Jani dil mikabse hai to
Hanya Tuhan yang tahu sejak bila kamu berada dalam hatiku
Yara rabse pehle hai to
Kamulah satu-satunya dalam hatiku hingga akhirat
Tu he jaha meraha
Saya akan lakukan apa saja untukmu
Mujko pyaar sabse hai too
Untuk tunjukkan betapa saya mencintaimu
Kiu batoo me?
Mengapa patut saya beritahu kamu?
Ye tune kia kiya?
Apakah yang telah awak buat padaku?
Nikle tumto dewane
Kamu memanglah kekasih yang jujurdan abadi
Janemen
Kekasih
Syukria
Terima kasih
Pyaar kia hai?
Apa itu cinta?
Pyaar dhosti hai
Cinta itu persahabatan
Anne wormeri subsiaci dhosniman sakti
Kalau dia tidak boleh jadi kawan baik saya
Tumme asakri pyaar karini sakta
Saya tak boleh jatuh cinta padanya
Jongki dhosti minato pyaar hotaini
Tanpa persahabatan tiadalah cinta

Dicari dan diterjemah sendiri oleh : Muhammad Adli Bin Badrudin

0 analysis:

Catat Ulasan

Translate This Page